uściśnięte dłonie

Mediacje

Kancelaria świadczy usługi z zakresu mediacji sądowych jak i pozasądowych.

Mediacje to alternatywny sposób rozwiązywania sporów, konfliktów podczas którego  strony wspólnie wypracowują rozwiązanie  dogodne dla obu stron.

Rezultatem wzajemnego porozumienia stron może być zawarcie  ugody zgodnej z prawem i zasadami współżycia społecznego, która po zatwierdzeniu przez Sąd ma moc prawną.

Przystąpienie do mediacji jest dobrowolne i nie zobowiązuje do zawarcia porozumienia, w każdej chwili strony mogą odstąpić od udziału w mediacji.

Nad przebiegiem  rozmowy stron czuwa bezstronny, neutralny mediator. Mediacje są objęte poufnością co do informacji uzyskanych w toku mediacji. Mediator podczas spotkania czuwa również nad emocjami stron, stara się skierować rozmowę na wzajemne potrzeby i wypracowanie satysfakcjonującego rozwiązania.

Przeprowadzenie mediacji jest możliwe we wszystkich rodzajowo sprawach z wyjątkiem spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych.

Prowadzimy mediacje z zakresu:

• prawa rodzinnego – np. dotyczące rozwodów, separacji, podziału majątku wspólnego, obowiązku alimentacyjnego, ustalania kontaktów z dziećmi, itp.
  • prawa cywilnego – w tym zobowiązaniowego,
  • prawa pracy – wszelkie sprawy związane z roszczeniami między pracownikiem a pracodawcą, wynikające ze stosunku pracy lub umowy cywilno-prawnej,

Korzyści płynące ze skorzystania z mediacji pozasądowych

Mediacje to alternatywny sposób rozwiązywania sporu, jej zalety to:

• zakończenie sporu następuje szybciej i nie obciąża finansowo tak jak w przypadku sprawy sądowej,
  • nie toczy się według skomplikowanych procedur,
  • zawarta ugoda jest skuteczna i wiążąca dla stron od momentu jej podpisania,
  • strony i mediatora obowiązuje poufność co do informacji uzyskanych w toku mediacji,
  • mediator jest osobą bezstronną, neutralną, czuwa nad przebiegiem spotkania.

Zachęcamy do przemyślenia i kontaktu celem umówienia spotkania.